Beställning

Med Svevia leverantörsportal finns omgående tillgång till portalhandel för alla leverantörer oberoende av storlek och tekniska möjligheter. Alla beställningar som du som leverantör får kommer till Svevia leverantörsportal och kan hanteras på flera olika nivåer beroende på ordermängd och preferenser.

Portal Schema

Integrerad e-handelslösning

Kommers erbjuder lösningar för att integrera med olika typer av leverantörssystem och kan hantera hela orderflödet inklusive elektroniska fakturor. Kommers hanterar många format och standarder för elektronisk handel och EDI.

Portalhandel standard

Du får ett mail eller sms och kan direkt bekräfta eller avvisa beställningen. Behöver du mer information kan du logga in på Svevia leverantörsportal och se beställningsdetaljerna. När du levererar varorna anger du det på Svevia leverantörsportal och beställaren får information om detta och kan betala din faktura när den kommer.

Självfaktura

Svevia leverantörsportal erbjuder möjlighet till självfaktura. Den beställande organisationen ställer ut en faktura i anslutning till beställningen. Du har möjlighet att korrigera och godkänna denna och behöver då inte skicka ytterligare fakturor.

Rapportöversikt

Oberoende av beställningslösning finns orderinformationen alltid tillgänglig på Svevia leverantörsportal. Detta är en service till för dig som leverantör för att du ska få överblick över pågående ordrar. På Svevia leverantörsportal kan man också se historik över beställningar.

Läs mer om upphandling
Läs mer om avtal
Visa dina beställningar

För information om Kommers Upphandling och Inköp kan du besöka www.primona.se