Upphandlingsenheten inom Landskrona stad är en del av stadsledningskontoret och är kommunens specialkompetens inom upphandlingsområdet.Upphandlingsenheten arbetar främst med kommunövergripande upphandlingar men har också till uppgift att följa utvecklingen, informera och i övrigt fungera som rådgivare till kommunens förvaltningar. Varje nämnd/förvaltning har ansvaret för upphandlingar för eget behov som inte täcks av de kommunövergripande avtalen.Upphandlingsverksamheten inom Landskrona stad ska följa de grundläggande EU-rättsliga principerna om transparens, proportionalitet, icke-diskriminering, likabehandling och ömsesidigt erkännande. Lagen om offentlig upphandling (LOU) styr mer i detalj hur upphandlingar ska skötas. Utöver att följa de grundläggande principerna och gällande lagstiftning ska Landskrona stads upphandlingar också utföras i enlighet med vår policy. Mer information finns på vår hemsida, se länk till höger.
Observera att information om var anbud lämnas in finns i upphandlingsdokumenten för respektive upphandlingsannons.