Titel: Ramavtal serviceavtal hissar och portar
Beskrivning: Serviceavtalet omfattar förebyggande och avhjälpande underhåll på hissar, lyftplattor och portar. Sådana reparationer definieras som åtgärder för att hålla hissen i nuvarande skick. I servicekontraktet ingår inte uppgradering av hiss som till exempel prestandahöjning och estetisk förbättring. Reparation efter åverkan sker enligt särskilt avrop. Rengöring, smörjning och oljepåfyllning inklusive olja, rengörings- och smörjmedel i omfattning enligt tillverkarens föreskrifter. Nödsignal och talkommunikation ska provas vid varje servicebesök och telefonabonnemangets nummer ska antecknas och redovisas vid det årliga mötet med övrig statistik. SIM-kort ska ingå i uppdragets omfattning. Hissar, lyftplattor och portar som under avtalstiden genomgår större ombyggnader vilka medför garanti kan komma att undantas service under garantitiden. Förändringar i uppdragets omfattning kan också ske med anledning av utbyte av hissar, lyftplattor och portar. Om leverantören inte erhåller utbytesuppdraget ska service utföras av den som erhållit uppdraget och objektet tas bort från avtalet utan ersättning till leverantören.
Förfarandets identifierare: 08f4d563-e26a-4c4f-b457-a22e454ba74f
Intern identifierare: KS2024/0170
Förfarandet är påskyndat: nej
Motivering för det påskyndade förfarandet:
Förfarandets viktigaste kännetecken:
2.1.1 Föremålet för upphandlingen
Kontraktets art: Tjänster
Huvudklassificering (cpv): 50750000 Underhåll av hissar
Ytterligare klassificering (cpv): 42416100 Hissar
Ytterligare klassificering (cpv): 44221240 Garageportar
2.1.2 Leveransplats
Del av land (NUTS): Västra Götalands län (SE232)
Kompletterande information: -
2.1.3 Värde
Beräknat värde exklusive moms: 4 000 000 Svensk krona
2.1.4 Allmänna upplysningar