Beställning

Med OKQ8 Leverantörsportal finns omgående tillgång till portalhandel för alla leverantörer oberoende av storlek och tekniska möjligheter. Alla beställningar som du som leverantör får kommer till OKQ8 Leverantörsportal och kan hanteras på flera olika nivåer beroende på ordermängd och preferenser.

Portal Schema

Integrerad e-handelslösning

Kommers erbjuder lösningar för att integrera med olika typer av leverantörssystem och kan hantera hela orderflödet inklusive elektroniska fakturor. Kommers hanterar många format och standarder för elektronisk handel och EDI.

Portalhandel standard

Du får ett e-postmeddelande eller sms och kan direkt bekräfta eller neka beställningen. Behöver du mer information kan du logga in på OKQ8 Leverantörsportal och se beställningsdetaljerna. När du levererar varorna anger du det på OKQ8 Leverantörsportal och beställaren får information om detta och kan betala din faktura när den kommer.

Självfaktura

OKQ8 Leverantörsportal erbjuder möjlighet till självfaktura. Den beställande organisationen ger denna service. Du har möjlighet att korrigera och godkänna fakturan. Skicka inga fakturor separat när denna tjänst används.

Rapportöversikt

Även om beställningen skickas som fullt elektronisk (t.ex. EdiFact, cXML, Sveorder) så är orderinformationen alltid tillgänglig på OKQ8 Leverantörsportal. Detta är en service till för dig som leverantör för att du ska få överblick över pågående ordrar och det ger extra säkerhet om problem med integrationen skulle uppstå. På OKQ8 Leverantörsportal kan du också se historiken över beställningar.

Läs mer om upphandling
Läs mer om avtal
Visa dina beställningar

För information om Kommers Upphandling och Inköp kan du besöka www.primona.se