Anbudsansökan
Ansökningsinbjudan: För att få lämna in anbud för den här upphandlingen behöver du först bli inbjuden efter en anbudsansökan.
Beställaren, Stadsbyggnadskontoret, har inför denna upphandling har ställt upp och redovisat följande övergripande syften och mål.
Upphandlingens syfte är att upphandla och implementera en, så långt som det är möjligt, automatiserad, tydlig, färdigutvecklad, kvalitetssäkrad och förankrade processer enligt nedan:
1. Bygglovsverksamheten från anmälan och ansökan till slutbesked och arkivering, inkl. tillsyn och OVK
2. Ärendehantering för stadsmätningsverksamheten
3. Ärendehantering av planprocessen från planansökan, samråd och granskning till lagakraftvunnen plan
4. Ärendehantering för bostadsanpassningsverksamheten, från ansökan till utbetalning
5. Utlämnande av allmänna handlingar
6. Diarieföring
7. Nämndhantering för processerna ovan
Systemet ska ha funktionalitet för samtliga ovan processer som används av Kundkollektivet. I upphandlingen ingår Införandeprojekt av Systemet.
För mer information om kraven på systemet se avsnitt 5.2 ”Minimumkrav på systemet”.
-
Sista dag för ansökningar
-
2026-01-28
-
Sista dag för att ställa frågor är
-
2026-01-22
Mer information hittar du genom att klicka på
ansökningsinbjudan
i menyn till vänster.
Genom att anmäla intresse på sidan
intresseanmälan
får du aviseringar via e-post om det sker förändringar.
Du har där även möjlighet tacka nej till att lämna in anbud.